Cerpen Kahwin Paksa yang Romantik

Kahwin paksa merupakan satu genre yang boleh dikira menjadi trend di kalangan rakyat Malaysia. Ini boleh dilihat dengan Drama-drama yang banyak menyiarkan cerita kahwin paksa, begitu juga dengan buku-buku novel di pasaran jika perasan kebanyakknya bergenre cinta kahwin paksa.

Berikut merupakan satu cerpen yang boleh anda baca berkenaan Kahwin Paksa.
kahwin paksa

Cerpen Kahwin Paksa


Tajuk : Awal Benci Akhir Sayang

Alahai!Baru umor 25 dah nak kena kahwin..Poyo betoi la.Aku nie muda lagi tau..Ye ke muda?Hehehe..
''Arin,td keluarga dato'hamid pinang Arin untk anak laki dia..''
''Jadi apa keputusan ma n pa?''
''Kami terima pinangan mereka.Kami lihat budaknya baik je.Sesuai untuk Arin.Arin setuju x?''
''Arin ikut je...''sebenarnya aku memang protes abis tp dlm ati la..Xnak kecewakan diorang..Budak baikla katakan..

'Ashfarina Dato Kamaruddin...ko nie memang sibuk terima pinangan keluarga aku apsal?Sibuk!'
Azirul Zakwan(zACK) melepaskan geram dkt punchboxnya apabila diberitahu oleh keluarganya bahawa dia bakal dikahwinkan dengan gadis pilihan keluarga.
'Kesian Dilla..Terpaksa aku meninggalkanmu sayang..'

Arin dan Zack meneruskan kehhidupan seperti biasa.Nama je dah bertunang.Tp diorang langsung xkisah psl 2.Masing2 bebas dgn pergaulan masing2.Arin dgn Azman.Zack dgn Dilla.

Akhirnya perkahwinan 2 tiba juga...
Arin jelita dgn baju pengantin berwarna silver.Dia lansung tidak merasakan debaran di hati.Kemudian,pengantin lelaki masuk untuk menyarungkan cincin.Arin menyalami dan mencium tgn lelaki tersebut.

Mereka bergambar bersama.Arin hanya sekadar memaniskan muka setakat ala kadar saje.Perkahwinan yg bukan kehendaknya.Tp nak wat mcm mna,keluarga punya pasal dia sanggup wat pape.

Abis majlis,aku tolong kemas.Sesekali tunjuk rajin kat orang.Aku nie poyo sket.Aku nie dulu tomboi masa kecik tp bila dah besar,kenalah cover ketomboiaan aku yg xbertempat nie.Klaka kalo ingatkan zaman aku kcik.

''Zack,saya nak naik atas dulu la.Penat sesangat nie''bisik aku pada suami aku
''Hmm..Jgn tido dulu.Aku nak ckp sket ngan ko.''keras suara Zack
'Biar benar nie suami aku?Garang nak mampus.Tp xpe,aku nie garang jgk tau.Bekas tomboi la katakan.


'Lambatnya dia nie...Mata dah berat gler nie!'
Akhirnya aku terlena dlm keadaan bertakafur.Kuakk!Kedengaran pintu dikuak dari luar..Aku segera bukak mata.Akhirnya dia dalam bilik pengantinku.
''Asal lmbt sgt?''soalku xpuas ati
''Aku nie rajin xmcm ko!Asyik nak wat taik mata je.''
''Mulut 2 jaga sket eh..Ko kte nak ckp something.Amendernya?''kalo dah mula beraku nko,terpaksa aku layan.
''Ok,aku nie xingin kawin dgn ko sbnrnya..Tp family aku yg paksa,dgn ati yg berat aku ikut jela.Lgpun aku dah ada awek,namanya Dilla.Peraturan sekarang,kat dpn mak bapak,bru kita baik,belakang mak bpk,jgn ganggu aku,aku xkan ganggu ko.Faham?''
''Orait,aku pun nak ckp benda yg sama sbnrnya tp ko dah ckp dulu.We have a deal''aku menghulurkan tgn tanda perjanjian.Dia pun sambut.
''Lg 1,dlm bilik nie ada kwsn aku.Ini kawasan aku''Dia menunjukkan tempat sebelah lampu tido kami tempatnya.Aku pun ambil kawasan yg bertentangan dgnnya.
''OK,skrg nie aku nak tdo.Jgn kaco aku.''
''Pegi ar ko..''
Baru aku nak letak kepala atas katil tiba2 dia sound aku
''Bila masa aku kata ko tido ats katil?''
''Abih 2,ko nak aku tido aku kat mana?''marah aku
''2 hah,kat kerusi sana..''dia menuding jari ke arah kerusi empuk hasil buatan Itali
''Ko gila apa?Aku xpeduli aku nak tido atas katil nie jgk''rengekku
''Ko jgn nak makan pelempang aku mlm nie''tengkingnya tp suaranya masih terkawal.
Aku yg ketakutan terus pergi ke arah kusi tersebut.Aku menangis dalm tido kerna ketakutan.Xpernah ku dimarah begitu sekali...

Aku bangun pukul 8.00 pagi.Aku menyiapkan diriku dahulu sebelum mengejutkan Zack.Aku xmahu dia melihat aku dalam keadaan belum sempurna.Kang xpasal2 kna marah lg.
''Zack,bangunla..Nnti kan kt nak turun breakfast''
Tanpa banyak bicara,dia bangkit lalu menuju ke bilik air.Aku menyediakan pakaianya lalu meletakkan atas katil.Sementara menunggu dia keluar,aku mendengar music drpd MP3 kesayanganku.

Daun pintu kamar mandi dikuak.Zakwan keluar dengan rambut yang basah.Dia hanya bertuala.Aku berasa sangat gugup dengan tubuh badannya yang seksi lagi terdedah.Ya Allah!Cool Arin!Aku terus mengambil langkah untuk keluar dari bilik.Belum sempat aku membuka pintu,tubuhku ditarik kasar ke katil.
''Apa nie?''dadaku ditekan oleh tubuh sasanya.
''Nko nak g mana?''
''Turun la..Xkan aku nak kaco nko pakai baju.''
''Jgn nak merepek.Kita turun sesama.Nnti apa kata mama n papa''
''OK tp tlg bangun leh x?Aku dah sesak nafas la...''rayu Arin
Zack terus bangun.Arin membaca majalah Wanita supaya dapat menghalang matanya melihat Zack bersiap.

Setelah siap,kami terus turun.Adik Zack,Azmaira Zafiqa menjerit
''Pengantin Baru dah sampai!''
Aku hanya tersenyum tawar.Aku menuju ke dapur dgn niat hendak membantu.
Sampai kat dapur,ku lihat Mak Mah sedang membuat nasi lemak.
''Mak Mah,Arin buat air teh eh?''aku minta izin
''Puan Arin..xpayah la susah2.Mak Mah leh buat.Kamu duduk aja di depan''suruh Mak Mah,pembantu rumah Dato'Hamid
''Xpayah panggil saya Puan..Panggil je Arin''
''Baiklah..''
Aku menyediakan air teh untuk sarapan.Teh memang menjadi kegemaranku sejak dari kecil.Setelah selesai semuanya..kami membawa makanan ke ruang makan..

Zack duduk bertentangan denganku.Aku malas melihat wajahnya yg menyakitkan hati.Zack pun malas hendak menatap isteri yg bukan pilihannya itu.Masing2 hanya mendiamkan diri.
''Zack nak bawak Arin g mana untuk honeymoon?''soal papa Zack
''Kami dah fikir masak2 nak honeymoon dekat Penang..''
Ait,bila masa lak ktorg bincang.Penang..xde tempat lain ke nak pergi.Oversea ke?
''Npe xpg luar negara je?''soal mama
''Arin kata dia nak pegi Penang.Dalam Malaysia je dah cukup..Tul x sayang?''
''Ermm..Ya.Xyah la membazir pegi luar negara.Malaysia apa kurangnya''
''Nnti papa suruh kwn papa bookkan untk korang 2''
''Terima kasih papa..''kata kami serentak

''Woit,sesedap je ko pilih honeymoon kat Penang..''aku paling pantang org wat keputusan tanpa bincang ngan aku.
''Aku suami nko.Lantak aku nak wat pe''
''Ye ke ko suami aku?Gaya macam penjaga banduan jerk..''sindir aku
Xpasal2 telingaku dipiat.''Sakitlah poyo!''jeritku
''Ha tahu pun sakit.Lain kali menjawab lagi''dia tersenyum.Comelnya mamat nie..
kRING!!telefon berdering..
Kelam kabut,mereka mencapai gagang telefon.Mula Arin dpt dulu,lepas kna henyek dgn Zack,lps 2 kna lak Zack smack down percuma.Akhirnya Arin dpt.Masing2 menunggu panggilan dr kwn baik masing2
''Tera,nko pe khabo?''
''Aku chat.Mcm mne wedding ko?Best x?Hensem x?''
''Kot ye pun,bglah aku tarik nafas dulu..''
''Ye ar tuan puteri..Dah sudah?''
''Dah ler.Biasa je.Okeyla jgk''
Tgh syok2 bergayut,xpsl2 terputus.Bila tgk bwh,Zack tgh menyabut wayar telefon.
Apa lagi?Perang dunia start lagi la..
''Hey,sesedap putuskan talian apa kes?''
''Kesnya ko dh lama sgt bergayut..Now turn aku lak.Ko g out!''selamba ja dia tolak Arin dari katil.
Bedebuk!'Dah bdn aku sakit2 kena tido ats kusi semalam,nie ditambah lagi lak kat punggung.Mna aci?Ada idea nie...HEHEHE

Zack tgh sbuk mendail no sahabat baiknya,Daniel.Tiba2 bdnnya dirempuh oleh sesuatu yg panjang.Abih terjatuh Zack dr katil.Terjengul kepala Arin di sebalik bantal peluk 2.
''Padan muka nko!HAHAHA''Arin berasa seronok kerana dapat mengenakan Zack.
''Kurang asam punya pompuan!''jerit Zack marah.Mana xnya,dah jatuh dr katil,terhantuk pula kat tiang katil.Terus dia mengejar Arin.
Apa lagi?Cabut la Arin dr bilik 2.Kang xpsl2 kna pelempang free.
Selepas duduk di taman,aku melangkah masuk ke bilik tidurku.Nak mandi,terasa gatal pulak badanku.Aku melihat papa dan mama sedang menonton filem Mision Impossible III.Mesranya mereka.Jeles lak aku.Mengingtkan aku pd Razif,bekas kekasihku yang lama..Nak harap Zack..hemm jgn mimpi la.Bencinya aku kat dia.

Pintu dibuka perlahan.Aku menangkap suatu perbualan di telefon.Ternyata Zack sedang berbual dgn makwenya,Dilla.Ini kerana dia bukan bernko aku tp bersayang sayang..Gelinya
Aku ketawa berdekah apabila mendengar suara Zack yg cuba memujuk.Aku tertunduk2 menahan kepala.Tiba2...
Bukk!''Sakitnya ke....''belum sempat aku menghabiskan ayat,baadanku ditarik masuk ke dalam bilik.
''Sakitla bangang!''marahku.Kepalaku ditolak dengan pintu bilikku
''Sesedap je ko curi dengar perbualan aku heh?''
''Biar ar!''aku memang geram gler.Dah benjol bsr kat kepala.Seyot betul la.
''Aku ingatkan nak suruh ko tdo kat ats katil arini,tp ko dah wat hal,jawapnya tdo kat kusi 2 lg la...''jwb Zack selamba sambil menuju ke katil untuk berbaring
''Aku nak out dari rumah nie!''aku mula memprotes.Aku terus menuju ke pintu bilik untuk keluar.
''Arin!''Zack terus mendukung Arin untk menghalang Arin keluar dr bilik.
''Woi!Apa nie?Lepaskan aku!Aku nak kluar jgk!Aku xkira!Lepaskan aku!Kalo x,aku wrestling ko''saat itu Arin berasa sangat benci akan Zack.
PANG!Tamparan hinggap di muka Arin.Zack memag diakui seorang panas baran.Sejak dr kecil lagi,dia senang menjatuhkan tgn ke ats adik2nya.
Arin terkedu..Dia melarikan diri ke bilik air.Perasaanya itu penuh dengan kebencian terhadap lelaki yang bernama Azirul Zakwan..
Zack xsangka dia menampar Arin.Dia memang xmampu mengawal kemarahannya.Mmg dia benci akan Arin kerana mencuri kebahagiannya dgn Dilla.

Arin menangis sepuas2nya dlm bilik air.Dia keluar dr bilik air untk mengambil pakaiaanya.Dia nak mandi.Dia berasa rimas dengan tubuh badannya.Sewaktu dia keluar,Zack sedang melihat pemandangan di jendela..

Sedang Arin sbuk memilih baju untk dipakai..
''Maafkan aku,Arin''kedengaran ayat itu di gegendang telinga Arin.
Arin masih lagi menyimpan marah terhadap Zack kerna sewenang-wenangnya dia menampar muka.
''Tepilah nko...''ujar lembut.Dia takut Zack berlaku kasar dgnnya lg.
Arin mandi dgn sepuasnya.Dia berasa sangat selesa dapat berendam.Dah selesai mandi,dia menyiapkan diri ddlm bilik air.

Aku melihat Zack tertido di atas katil.Dah pukul 7.00 malam.Dia nie kalo xsilap lum mandi kan?Kejutkan dia la lgpun jap lg nak mkn kat luar.Arin tetap menjalankan tugas sebagai isteri meskipun Zack berlaku kasar kepadanya.
''Zack..Zack..Bangunlah mandi..Nanti papa n mama nak bawak kt g makan.Bangun cepat..''lembut shje suara Arin
''Hmmm....''Zack mengeliat..
''Aku nak keluar dulu..''Arin memberitahu Zack
Aku pun menuju ke pintu bilik.Sewaktu tgnku mencapai tombol pintu,bdnku dipusingkan.Jdnya aku bersandar la kat pintu..
''Ashfarina,aku minta maaf eh psl ptg td''
''Hmm,dah xpela nko g mandi cepat nnti kt nak keluar''Arin mls nak merajuk.Biar jelah.Nnti lain jadinya


Di dalam kereta..
Zack memasang lagu Crazy Frog.Kepala dia terangguk mengikut rentak...
''Zack,aku nak dgr lagu lain lak.Asyik ko je yg dpt dgr lagu''rungut Arin.
''Ko dgr ar MP3 ko''
''Zack,pleazz la''
''Xder maknenyer''
''Ait,2 kan ayat aku...''
''Ayat aku!''
''Xayat aku!''
''Kalo ko nak ayat 2,ko bg aku dgr lagu lain..''
''Xder maknenyer..''
''Zack!''Zack hanya tersenyum nakal melihat Arin menarik muka masam.
''Okeyla..aku bg nko dgr lagu lain..Okey?''
''Ok thanx''aku tanpa berfikir terus mencium pipinya.Tindakan refleks.Itulah aku kerna setiap kali aku mendapat sesuatu yg aku nak,pasti aku mengucup pipinya atau tgn.Tp dgn family je.Tp dgn Zack,aku xtahu mcm mne leh jd..
''Sori...''ucapku perlahan
Zack terpana seketika kerna ciuman Arin.''Asal?''
Aku diam menahan perasaan bengang.

''Arin,dah sampai ler''tegur Zack.Dia tahu Arin masih bengang lg dgnnya..Pompuanla katakan..
''Ye ar..Kt kat mna nie Zack?''
''Kat restoren Sri Tengah 3.Jom turun!''Zack membukakn pintu untukku.Aku tahu dia tgh berlakon dpn parents dia.
Ketika kami berjalan,tangannya memeluk bahuku.Aku sedikit rasa geram lantas memandang wajahnya.Dia hanya membuat muka selamba dia.Sabo jelar
''Zack,dah la 2.Kt kan kat tempat awam..''tegur mama
Yehza,saat 2 berbakul2 terima kasih ku ucapkan buat mama..
''Padan muka nko''sempatku berbisik padanya.Dia hanya menggetap bibir.

Mama pilih Nasi Kerabu.Papa pula Nasi Goreng Kampung.Zafiqa lak Mee Hailam.Azhaziq Zaqir choose Nasi Pataya.Zack pilih Nasi Goreng US.Aku pilih Mee Tomyam.

Zack duduk bertentangan aku.Ktrog mkn dgn seleranya..Especially Zaqir,siap tambah 2 kali.Tp bdn dia tegap sey.Senyum dia manis sgt.Terpikat aku.Hmmm,berdosa ingat laki lain selain suami.Ala,Zack bukannya ingat aku.Yg diingatnya c Dilla.
''Kak Arin,nape ada Flower Horn timbul kat kepala?''soal Iqa
Tersedak aku bila ditanyakan begitul.Aku terus bermain mata dgn Zack.
''Emm,td akak terhantuk meja masa nak ambik brg jatuh''blsku
''Ohh,lain kali 2 ati2 la yerk Arin''nasihat mama lembut.
Aku terus menendang kakinya di bawah.Sampai abis makan,ktorg berlawan kaki kat bawah..
Ma o ma,mama xtahu anak kesayangan mama nie kejam orangnya...

Lps ktorg abis makan,mama merancang nak g Giant.Katanya nak beli barang .Aku mengambil kesempatan itu untuk membeli barang untuk dibawa g honeymoon.Barang aku jela.Barang dia pandai2 cari sendiri..Xkuasa aku nak melayan.

Zack asyik megekori aku.Nie yang panas..
''Zack,nko jgn la ikut aku je..''
''Asal?Ko nak jumpa laki lain?''
''Cakap 2 sopan sket eh..Aku nie xda mcm nko.Dok sbuk dgn pompuan mcm Dilla''
''Arin..jgn sampai aku naik angin kat cni''ugut Zack.Dia memang pantang bila org ckp buruk psl Dilla.
''Okey..Okey.Nie aku nak tanya kt g cuti bpe hari?Nak beli some stuff bwk g sana''
''Papa kata dia bookan kita selama seminggu..Ko pandai2 kemas brg aku''
''Haloo,kemas ar sendiri.Mana lah aku tahu nko punya barang..''
''Nie ha nak cari.Aku bg ko brg aku,ko kmskan la..Pleazz...''
''Ye ar..Ye ar..''Zack pun terus mencium pipi Arin sebagai balasan ciuman td.
''Poyo nko!''Zack hanya tersenyum nakal.

X disangka Zack nie seorang yg cerewet.Ini xkena itu xkena.Jenuh aku melayannya.Nasib baik la ati nie lembut.Kalo x,dah kena sound free agaknya..

Jam menunjukkan kul 10.30 bru balik.Orang cerewet membeli memang lambat!Aku xpeduli mlm nie aku nak tdo ats katil jgk.Dah gantuk gler.Ketika aku hendak memasukkan CD Kelly Clarkson,tgnku diketuk oleh Zack.
''Zack!Aku nak dengar lagu Kelly Clarkson la..''
''Aku nak dgr lagu Fort Minor..''
''Xder maknernya..''
''Zack!''tgn mereka saling bertepis-tepis
Akhirnya Arin terpaksa mengalah memadangkan Zack mahu memandu pulang...
Dalam kereta 2 mmg senyap je coz masing2 dah gantuk.

Sampai je di rumah
Arin terus baring atas katil.Zack terus duk di birai katil dan berkata
''Jgn lpa lak ko tdo mana eh''
''Ala ko nie Zack,bgla aku chan tdo ats katil nie..Nak merasa la..''
''2 dah rasa cukup la..Ke nak 'merasa' aku''kata Zack sambil tersenyum nakal
''Xder maknernyer...''aku membaling bantal ke arahnya
''Hey apa nie?''dia pun ambik bantal wat sekeh kepala aku.Aku apa lagi ketawa berdekah2 la.
Zack dan Arin terus-terusan membaling bantal.Main kejar-kejar.Walaupun mereka benci satu sama lain tp xlah sampai xbertegur sapa.
Mama dan papa pun pelik mendengar gelak ketawa dr bilik mereka.Rumah pun bergegar dek hentakan mereka..

Setelah penat main kejar-kejar,kedua-duanya tertido di bawah.Esoknya mereka perlu pergi ke pejabat untuk menguruskan sesuatu sebelum mereka bercuti.

Esoknya..
Zack bangun lebih awal dr Arin.Badannya sakit2 kerna tido di atas carpet.Dia malas hendak mengejutkan Arin awal sbb dia mahu bersiap dahulu.Dah pukul 8.30pg,Zack terlupa nak kejutkan Arin.Dia sebenarnya xnampak Arin di bwh.Terus dia turn bwh..
''Zack,Arin mana?''soal mama ketika sarapan
''Ya Allah!''
''Npe?''
''Zack terlupa nak kejut dia la..''
''Dah cepat kejut dia.Dia kan masuk kerja pukul 9.30pg''
Arin bertugas sebagai pereka fesyen di Dianza Designs.
Zack bergegas naik ke atas..Ketika dia buka pintu,Arin masih lagi tido..
''Arin,bangunla.Dah lambat nie.Nko keje ke x?''kejut Zack cemas.
''Arin bangunla pandai!''melihat Arin masih lena,terus Zack mengambil baldi di bilik dan menyimbah Arin.Arin terus terbangun
''ZACK!!''Arin terus menjerit
Zack ketawa sepuas-puasnya melihat keadaan Arin.
''Aku kejut nko.Nko xnak bangun.Spe suruh?Nko dah lambat.Xyah mandi lagi.Kira mandi la 2''sempat lagi Zack menyakat.
''Dah out!Nnti la nko kena ngan aku!Out!''Arin menolak2 bdn Zack
Arin kelam-kabut menyiapkan diri.Tepat kul 9.25.Dia siap.Dia hanya mengenakan pink blouse dgn skirt panjang bewarna putih.
''Pa ma,Arin dah lambat.Pegi dulu ya..''lembut Arin meminta izin
''Xsarapan dlu?''
''Xpela ma pa.Nnti Arin mkn kat pejabat''Arin terus masuk ke dlm ketenya.
''Nko naik aku''tetiba Zack menerjah di tingkap kete
''Kus semangat''
''Kot ye pun,bg slm la..''
''Assalamualaikum,yok naik aku''
''Yok''
Mereka keluar dr rumah besar itu menuju ke tempat kerja masing2..
Arin dan Zack menguruskan kerja mereka.Mereka seorang pekerja yang berdedikasi.

Zack mengambil Arin pulang..
Dalam kereta..
''Arin,nko dah kemas beg lum?''
''Adalah sket2.Npe?''
''Xda pape la.Kt bertolak esok tau''
''Pukul bape?''
''9.00 pagi''
''Hah,nko jgn lupa kejut aku kalo bgn awal..Nko jgn nak ambil kesempatan nak simbah air heh..''
''Xder la..Bkn salah aku td.Nko 2 yg liat sgt nak bgn''
''Kot ye pun,jgnla sampai nak simbah aku ngan air..''
''Okey2 aku janji xwat lagi''
Aku memasang lagu Kelly Clarkson.Syukurlah dia xmembantah.Ye la semalam dia dgr lagu.Now it's my turn..

''Arin,dah sampai...''tegur Zack
Entah kenapa Arin tengok Zack seperti tiada mood untuk bergurau dgnnya..
''Hmm,okey..''
Mereka berdua pun masuk ke dalam rumah..
''Ma pa..''selepas menyalami tgn diorang,Zack dan Arin naik ke atas.

Di bilik tido..
''Zack,asal nko nie?Mcm bad mood je..''
''Entahla Arin,td aku gaduh ngan Dilla''
''Oh okey..Nko nak cerita?Aku sudi mendengar..''
''Dia nak pisah ngan aku...Aku xleh pisah ngan dia la,Arin..Ktorg dah kenal dr dulu lg..Aku benar-benar cintakan dia''Zack seolah2 ingin menangis..Aku segera meminjamkan bahu kepadanya..Dia menangis teresak-esak di bahuku.Lelaki sering kalah pada cinta..

''Hey dah la 2..Be strong..Jom kita makan.Basuh muka 2,nnti org ingat Aku yg pukul nko lak''Arin cbe bergurau
Aku melangkah turun dr katil.
''Arin,maafkan tentang segala yg aku lakukan pd ko..''
''Let's go''Aku segera menarik lengannya..
Aku akui perasaan benciku telah bertukar kepada sayang.Tp dia?

Kami makan bersama keluarganya..
Tiada apa yg dibincangkan di meja makan..Masing2 baru pulang dr kerja.Mestilah penat..

Selesai makan,aku membasuh pinggan di dapur.Mak Mah pulak bercuti ari nie.Iqa dan Zaqir keluar pergi bandar.Mama dan papa pergi melawat kawan di Johor.Mungkin lambat balik.Tinggal la aku berdua dgn Zack kat dalam rumah besar itu.Perasaan takut ada sebab Zack bukannya leh dijangka..

Tgh sbuk basuh pinggan,tiba-tiba pinggangku dirangkul mesra..
''Hai Arin sayang''sapa Zack mesra
''Zack,nko demam ke?''aku meletakkan tgnku di dahinya...
Xpanas pun..Dia ni nak wat aku perasan ke?
''Ala kita kan suami isteri..''mukaku mula merah..
''HAHAHA''tiba2 Zack ketawa berdekah2.
''Nko nie klaka la.Cepat merah..!''dia ketawa tertunduk2
Melihat dia leka ketawa,aku segera menuang sabun pencuci mangkuk ke atas kepalanya..
''HAHAHA kita ketawakan dia balik!''Arin sungguh seronok mengenakan Zack
Arin cuba lari bila Zack mencapai span..Tp dia lupa yg dia dalam pelukan Zack ketika itu sebab 2 dia xleh lari.
Zack mengambil peluang itu memberus muka Arin dgn span 2.Terkulat2 Arin menahan pedih..
Seluruh dapur penuh ngan sabun dan air disebabkan mereka berdua..

Dah puas main,mereka pun nak berkemas.Nak wat cepat sbb takut mama n papa balik cepat takut kena marah.Belum sempat mereka kemas,kedengaran suara Zaqir dan Zafiqa memberi salam.
''Assalamualaikum!''kata mereka serentak
Arin bergegas ke pintu tapi malangnya dia tergelincir akibat lantai yg licin.Nasib baik Zack sebab menyambut Arin.Akibat lantai terlalu licin,mereka susah nak bangun.
''Mana abg ngan akak nie?''rungut Zaqir
''Ala diorg kat bilik kot..Kt gna jelah kunci spare yg mama letak kat pasu''
Lepas buka pintu mereka,mereka terus ke dapur.
''MAK!''jerit Iqa bila merasakan dirinya mahu rebah.Zaqir pun jatuh sekali.Akhirnya kedua-dua adik beradik berada di atas lantai.
Arin dan Zack ketawa berdekah-dekah melihat muka mereka merah menahan pedih di punggung.
Ketika itu,Arin di dalam pelukan Zack.Zack dapat merasakan kasih sayang mula tumpah ke atas wanita yg bernama Ashfarina itu.Gelak tawanya yg merdu mengisi relung hatinya yg telah terluka dgn Dilla.
''Akak ngan abang wat pe sampai habis satu dapur nie?''soal Iqa
''Abg Iqa nie hah yg mulakan.Suka sangat sakat org''jwb Arin sambil menampar pipi Zack perlahan
''Kakak kamu nie pun sama yg g lawan apasal''Zack mencuit hidung mancung milik Arin
''Disebabkan kamu dua dah balik,meh cni tolong ktorg kemas dapur nie.Kang mama n papa balik,goreng la kt semua''pinta Zack lg
''Abg ngan kakak jela yg goreng,sbb korang yg mulakan.Kan dik?''usik Zaqir sambil menepuk bahu Zafiqa
''Tul 2!''
''Nak tolong xnak?Kalo xnak...xpe xdpt upah...''Zack cuba memancing adik2nya.Arin hanya memandang telatah mereka
''Mestilah nak!''serentak Zaqir dan Zafiqa bersuara.

Pada petang itu,suasana sunyi menjadi meriah.Dapur umpana padang ais.Diorang sempat lagi main ski kat dalam rumah.Bukak kasut pakai helmet motor.Gna mop sebagai tongkat.Terus ski!Berpasang-pasangan tau.Zaqir dan Zafiqa manakala Arin dan Zack.Tetapi mereka tetap ngemas dapur 2.Kerja mereka selesai kul 6.00 petang.Tepat2 waktu mama n papa balik.

Semasa dalam bilik..
Arin sbuk mengemas bilik ketika Zack masuk untk menunaikan sembahyang.
''Arin,nko xsembahyang ke?''
''MC la kawan..''jwb Arin
''Kawan?Aku kan suami nko''Zack memeluk Arin dr belakang
''Ye nko suami aku,tp ada nko layan aku mcm isteri nko?''sindir Arin
''Nie aku tgh layan sebagai isteri la..''ucap Zack romantis smbil mencium pipi Arin.
''Dah2 g sembahyang..Nnti tlg aku kemas beg.Sok kan nak bertolak''Arin mencium pipi Zack pulak.
Hubungan mereka adakalanya seperti musuh dgn mush,kawan dgn kawan,kekasih ngan kekasih,suami ngan isteri.

Selesai sembahyang,Zack lihat Arin terbaring lesu.Semuanya telah dikemas.Zack tahu Arin penat dgn dapur,baju dan pejabat.
''Arin,tdo la atas katil.Nnti sakit badan nko..''pujuk Zack
''Zack,aku nak siapkan barang aku lak.2 hah brg ko dah siap..''Arin menuding jari ke beg berwarna biru pekat.
''Aku tolong kemaskan..Ko g tido dulu..''Zack mengangkat tubuh Arin lalu meletakkan atas katil
''Thanx''Arin terus mencium pipi Zack dan tertido
Arin..Arin..
Arghh..Tido jgk aku kat katil.Zack?Mna lak Zack?Takkan dah bangun.Bru kul 5.00pg.Ya Allah!ARin terlihat Zack tertido di bawah berbantalkan beg.

''Zack..bgn..Meh tido kat katil.Sakit kepala nko 2''melihat Zack masih lena tido..Dia cuba mengangkat bdn Zack yg tegap itu ke atas katil.Setelah bersusah payah,berjaya jugk dia..
Arin lihat begnya telah siap dikemas.Semuanya sempurna.Xda pun yg tinggal.Dia amat kagum dgn Zack.Baik jgk suami aku nie!Hemm,awal lg la.Tido balik la..Arin tertido di tepi katil.

Pukul 6.00 pagi..
''Ait asal aku atas katil?''Zack pelik melihat dirinya terbaring atas katil.Bukankah Arin yg sepatutnya berada di atas katil?Zack melihat Arin tertido di tepi katil.
'Xkan dia yg angkat aku semalam?Kuat jgk pompuan nie..'Zack merenung wajah gebu Arin.Xda apa yg kurang pd wajahnya...Tgnnya pantas mengelus pipi comel Arin..
Arin segera membuka mata apabila merasakan pipinya disentuh lembut.
''Zack,nko dah bangun?Awalnya..''Arin cba mengawal rasa malu di hatinya..
''Dah.Nko dah leh solat?Kalo dah jom solat subuh sekali..''Zack bersuara romantis..
''Zack,nko g lah amik wudhuk dulu...''
''Rin,kalo aku cakap aku dah jatuh cinta dgn nko..agak2 nko caya x?''
''Entah!''
''Hmm''

Zack dan Arin menunaikan solat bersama buat kali pertama.Selesai sembahyang,Arin mengucup tgn Zack.Entah kenapa Zack hanya membiarkan Arin menyalami tgnnya.Tp yg pastinya,perasaannya terhadap Dilla masih lagi ada..

Selepas mengucup tangan papa dan mama,mereka bertolak menuju ke Penang..
Zack akan memandu selama 2 jam lepas 2 diganti oleh Arin.Kedua-duanya memang cekap memandu jauh.
Dalam kereta...
''Rin,aku nak makan bubur yg Mak Mah masak 2''pinta Zack
''Tp bubur 2 kat belakang la Zack..mna leh benti kat cni''
''Nko pgi la amik''
''Nko nak suruh aku panjat?''
''Ye ar..Bolehla..Aku lapar nie..''
''Okeyla.Nko jgn nak curi pandang eh''
''Ala nko kan bini aku..''
''Bising ar nko nie''aku menumbuk bahu Zack
''Aduh!''

Tgh Arin cuba memanjat ke belakang,tiba2 sebuah kereta hampir2 melanggar mereka..Zack terpaksa membelok dan Arin tergolek ke belakang...
''Aduh!''Arin memegang kepalanya yg terhantuk pintu kereta
''Rin,nko xde pape ke?''soal Zack cemas
''Sakit la pandai..Terhantuk pintu kereta''Arin menunjukkan dahinya yg merah
''Meh cni''Zack meniup dahi Arin yg merah itu.Tersarang perasaan malu di hati Arin.
''Nah amik bubur nko nie..''Arin menghulurkan bubur Mak Mah kepada Zack
''Ala nko suapkan aku la..''Zack cuba bermanja
''Hai manjanya suami aku nie...''
''Leh la sayang''Zack bersuara romantis..
''Ye..Mls aku nak layan romantic-romantic nko 2..''
Arin pun pindah ke hadapan..Lalu berlakulah aksi makan beradap didalam kereta...

Dah tiba masa Arin ambil alih tempat Zack
''Zack,nko g ar rehat dulu kat belakang.Aku pandu pulak..''ucap Arin
''Thanx sayang..''Zack mengucup pipi Arin
Hanya pipi sahaja yg menjadi tempat ciuman mesra.Mereka sedar cinta masih belum wujud sepenuhnya..

Nada dering Incomplete milik endset Zack berbunyi menandakan panggilan masuk.Tercatat nama Dilla di endset tersebut..Nak kejutkan Zack xsampai hati.Dahla penat memandu nie nak layan minah gedik pulak
''Helo''Arin menjawab bg pihak Zack
''Helo!Bg aku cakap ngan Zack!''
''Zack tgh tido.Call nnti la yerk?''
''Nko jgn nak bz,pegi kejut dia!''
''Hey yg nko bz sgt nak kaco umahtangga org apesal?!''suara Arin mula tinggi
Dia belum kenal lagi Ashfarina Dato' Kamaruddin..
''Umahtangga?Cinta dia hanya untk aku.Jd jgn perasan la..''Dilla memutuskan panggilan

Dah lama selepas itu,Zack bangun.Dia terus mencium pipi Arin dr belakang.Dia pelik apabila melihat wajah Arin yg muram sahaja.
''Rin,asal nie?''
''Xda pape..''
''Come on dear''
''Td Dilla call..''
''Dia nak apa?''
''Xtahu.Aku xkejutkan nko sbb masa 2 nko penat sgt..''Arin tetap menumpukan perhatian kepada pemanduannya..
''Nko nie bagus betul la!Lain kali kalo dia call panggil je aku xkira aku tido ke mandi ke!Ko faham?!''Zack menengking Arin
Arin mengangguk lemah.Bdnnya terhenjut2 menahan tangis.Xdisangka Zack sanggup memarahinya hanya kerana tidak menjawab panggilan Dilla..

Sekarang giliran Zack memandu.Suasana dalam kereta begitu sunyi hanya sekadar ditemankan oleh radio.Tiada ketawa riang kedengaran..
Zack mula merasa sunyi tanpa keriangan Arin.
''Rin..''Zack menyentuh tangan Arin
''Don't touch me!''ujar Arin marah
''Aku minta maaf la..Aku masih ada perasaan terhadap Dilla.Aku xdapat control td''
''Maaf?Hanya sekadar maaf?Nko cakap senang jerk...lepas 2 wat balik.Lepas nie apa plak,teranjang?''luah Arin
''OK!Aku tahu senang je cakap maaf lepas 2 wat balik.Abih 2,nko nak aku suruh wat pe?Terjun bangunan?Tlg aku xnak mati hanya kerana pompuan mcm nko!''
''Pompuan mcm aku?Apa maksud nko hah?''
''Mls aku layan nko!Org nak berbaik dia plak nak berkasar''

Akhirnya semua tidak selesai..Mereka tiba di hotel dlm pukul 2.00ptg.Selepas check in,mereka menuju ke bilik 145.Masing2 merebahkan diri ke ats katil.Hotel 2 bernama Avilion Penang Hotel.Selepas menunaikan solat,mereka tertido bersama atas katil sampai pukul 5.00ptg.Tp tiada pape yg berlaku..

''Aku nak turun mandi kolam jap lg''ujar Arin selepas sembahyang Asar
''Hmm..''

Selepas bersiap untuk mandi,dia turun ke bawah.Nampaknya kolam xdikunjungi sesapa petang itu.Puas la Arin mandi sorang2.Arin terjun ke dalam kolam yg sedalam 1.5 meter itu.Dia berenang 5 pusingan.Segala sakit di hati seolah2 hilang...
Arin terapungkan badan untk menenangkan bdn.Tiba2 dia merasakan tubuhnya dipangku oleh seseorang.
''Hai babe..''ucap Zack lembut di telinga Arin
''Lepaskan aku Zack''suara Arin keras
''Rin,aku benar2 minta maaf..Aku janji xwat lagi..''Zack masih lg memeluk Arin..
''Baiklah aku maafkan nko tp ngan 1 syarat nko kena kejar aku sampai dpt!''Arin menolak tubuh Zack
''Ala senang aja!''Tp untk mengejar Arin xsemudah yg disangka.Arin seorang perenang yg handal.Tp AKHIRNYA...
''gOTCHA!''zACK merangkul pinggang Arin
''OK!aku menyerah kalah..''
Selepas bersembahyangIsyak,Zack dan Arin makan di luar.Mereka mengorder mee tomyam dan mee hailam.Minuman diorang order 2 carrot susu.Tgh syok makan,tiba2 perhatian Arin beralih ke arah satu sepasang couple.Lelaki tersebut seperti Razif..Tp siapakah wanita seksi di sebelahnya?

''Rin,nko tgk apa sampai leka sgt?''Zack pelik melihat..
Melihat Arin begitu leka,dia pun memalingkan muka ke arah tempat yg menjadi perhatian Arin.
''Dilla?''Zack kenal wanita seksi itu.Gadis yg sering membelai dirinya.
''Zack?Are you okey?''tanya Arin lembut
''Let's go!''Zack menarik tgn Arin kasar
''Zack nko bayar dulu..Aku tunggu kat kereta..''
''Hem''

Aku berlanggar dgn seorang lelaki ketika aku melangkah meninggalkan Zack..
''Rina!''tahulah aku telah berlanggar dgn Razif
''Razif..''
''You wat pe kat cni?''
''Dinner with husband..''
''Don't want to introduce with me?''
''You introduce that girl first''aku menuding jari ke arah Dilla
''Okey,this is Syadilla Farihin Dato' Azman aka my girlfriend''
''And this Ashfarina Dato'Kamaruddin''Razif mengenalkan kami berdua
''Nice to meet you..''aku menghulurkan tangan
''No thanx''dia memalingkan wajah
''Hai guys!''Zack menyapa

Saat Dilla mendengar suara garau itu,perasaan takut bertandang.Azirul Zakwan..Lelaki yg menjadi mangsa permainnanya..
''This my husband..Azirul Zakwan..''Dilla segera menoleh.Rupa2nya wanita cantik itu isterinya..
''And I Razif Syahril Dato'Syazrul''
Zack hanya tersenyum tawar.Dia mengenyitkan mata ke arah Arin tanda pergi
''Well Zack..we're going.Bye!''
''Okey,like to meet both of you again''

Dalam kereta..
''Aku antar nko balik dulu..''
''Nko nak g mana?''
''Nko jgn sbuk!Ska ati aku nak g mana!''Zack menengkingku.Aku tahu perangai lamanya sudah kembali..

Dia meninggalkan aku di hotel keseorangan.

''Mna Zack nie?''
Jam telah menunjukkan pukul 11.00malam tp Zack masih belum pulang.
Akhirnya Arin tertido ketika menunggu Zack..

Pukul 2.00 pagi..
TUK!TUK!TUK!
Arin tersedar apabila terdengar ketukan pintu yg bertalu-talu.
Dia segera membuka lampu dan melihat di lubang..
''Zack!''Arin membuka pintu..
''Zack,nko pg mana?''
''Bising ar nko!Aku nak tido!''Zack menolak Arin ke lantai
Arin hanya membiarkan Zack begitu.Arin tahu Zack minum minuman keras malam nie.

Tiba2 tergerak hatinya untuk meletakkan tgn di dahi Zack
'Zack demam nie..'Arin segera mengambil air panas dan tuala.Dia menuam kepala Zack yg panas 2.Rupa2nya kat luar hujan..Arin tertido di sebelah Zack pd pukul 3.00pg.Mna xnya,Zack asyik meragam mcm budak kecil..

Keesokan harinya...
Zack terkejut apabila dia bangun tubuhnya sedang memeluk Arin..
'Eishh!Apa nie basah2 kat kepala aku?'Zack meraba kepalanya yg basah.
'Tuala?'Zack cuba mengingat apa yg berlaku semalam..
'Oh!Semalam kan aku mabuk..Aku demam sekali..'Zack kini faham bahawa Arin telah berjaga tengah malam untuk melayan karenah dia..Arin,begitu baiknya nko melayan aku walaupun aku melayan nko dgn buruk.

Zack mandi sementara menunggu Arin bangun..Selepas keluar bilik air,Arin masih belum bangun lagi.
'Dah kenapa lak dia nie?'Zack mula cemas..
'Bernafas lagi..'
Zack merasa dahi Arin..Panas teramat panas..
'Demam la nampaknya..Jangkit aku la 2..'Zack bersuara perlahan.Dia xmahu mengejutkan perempuan kesayangannya itu..

Zack meningglkn Arin keseorangan di bilik untuk membeli ubat di farmasi berdekatan.Betapa risaunya Zack melihat Arin terbaring lemah..Maybe antibodi Arin lemah...Selepas membeli UBAT,Zack bergegas pulang ke hotel..

''Rin,bangun Rin makan ubat..''
''Zack,pening la Zack''
''Okey sayang..Kalo xnak pening makan la ubat..''
Arin xdapat duduk tegak..Oleh itu,Zack menyandarkan tubuh Arin di dadanya yg tegap itu..Arin tertido di pangkuan Zack selepas makan ubat..Zack membelai2 rambut Arin.Dia akui Arin seorang yg cantik.Akhirnya Zack tertido sekali..

Matanya dibuka luas.Pandangannya agak kabur.Kedengaran bunyi penghawa dingin menyapa telinga.Badannya dipusing ke kanan kiri.Dia berusaha untuk bangun tp xberdaya.Dilihatnya tgn Zack kukuh memeluk dirinya.
''Zack..Zack..''Arin mengejutkannya
''Yes dear..''Zack menggosok-gosok matanya..
''Aku nak mandi la.Rimas la Zack.Busuk badan aku nie''
''Ala sayang kan demam..'' 'Apa kes Zack nie..dh bersyg-syg ngan aku'
''Zack..aku xleh thn la..Rimas tau''Arin still merengek
''Sayang leh bangun x?''
''Leh punya..''Arin begitu yakin dgn keadaan dirinya.

''ZACK!''Arin terus menjerit apabila merasakn dirinya tidak seimbang..
''Nasib baik abang ada,kalo x bertambah sakit sayang..''Zack memegang Arin
''Meh cni,abang dukung sayang..''Zack mencempung bdn Arin untuk diletakkan dlm tab mandi.
''Okey thanx babe..You may go out..''Arin bercakap bgi seorang ketua
''XDER MAKNERNYA..Abg akn mandikan syg''
''HAH?!''

''Zack,aku xnak la Zack...Aku dah sihat...Aku nak mandi sendiri..''Arin merengek minta dia mandi bersendirian.
''Sayang..pleazz la..Bg abang mandikan sayang''Zack merayu
''NapA nko nie?''
''Sayang,abang dah jatuh cinta pada sayang..''
Arin terkejut apabila Zack melafazkan kalimah itu...Tangan Zack merayap di seluruh badan Arin..Bersiramlah sang puteri dengan putera kacak..

Mereka melawat Pulau Pinang sepuas-puasnya..Meskipun xdapat bercuti di luar negara,tetapi dapat bersama dengan suami tercinta sudah cukup bermakna buat Arin..Mereka pulang ke Kuala Lumpur dengan sejuta kenangan manis...

5 tahun telah berlalu..
Arin bersandar di kerusi malas di taman.Dia gembira melihat 3 orang cahaya matanya hasil perkongsian hidup dengan Zack bermain..Arin tersenyum apabila mengenangkan apa yang berlaku beberapa tahun lepas..
''Hai sayang''satu kucupan singgah di dahi Arin.Xperlu diteka siapa gerangannya
''Abang dah balik..''Arin membalas kucupan Zack
''Mana anak2 kita?''
''2 hah diorang tgh main dgn Comel..''
''Baby dalam perut nie nakal x?''Zack mengusap perut Arin..
''Abang rasa?''
''Maybe yes..Coz mamanya nie nakal..''
''Abang!''Arin mencubit perut Zack
''Sakitlah sayang..''

Kini aku bahagia dengan Zack.Syazirul Haikal,Syaina Aifiqa dan Syah Daniel adalh anak2 aku bersama lelaki yg ku cintai..Azirul Zakwan.Dan kini kami menanti kelahiran Suraini Amesya dan Syaziq Zafir...

Pesanan kepada semua..
Kadang-kadang orang yang kita benci akan menjadi orang yang paling kita sayang!

~THE END~

0 comment... add one now